Thorengruppen
TTG

Vi måste vara modiga och äga mycket boll

16 december 2020 07:40

Det är dags för höstsäsongens sista match och det är inte vilken dussinfight som helst. Endre åker till Umeå för att möta serieledarna Thorengruppen och vi har tagit ett snack med stjärnbacken Stephanie Boberg om uppgiften, hennes poängskörd och om att hålla form en hel säsong.

Du har gjort 15 poäng på de elva inledande matcherna i serien – är det ett facit som du känner dig nöjd med?

-Jag är nöjd med min inledning på säsongen, känns som att jag kommit rätt in i spelet och vi har bra rull. Jag gillar att vara offensiv och hjälpa laget att vinna matcher.

Serien är jämn i år. Endre och Thorengruppen gick som tåget tills för ett par veckor sedan, men sedan har det blivit ett par förluster, precis som för övriga lag i serien, är det svårt att hålla full form en hel säsong?

-Ja, det är fullt naturligt att ha sina dippar. Tror det är bra att få lite dippar för att kunna utvecklas ytterligare inför slutspelet. Behöver nödvändigtvis inte vara förluster, men dippar. De som har hög lägstanivå kommer långt.

Ellen Bäckstedt sa i en intervju att möta Thorengruppen är den svåraste uppgiften för året – håller du med om det?

-Jo men det är det laget som har bäst toppar så det gör det till det tuffaste motståndet. Jag håller med henne om det.

Vad behöver ni göra bra för att ta tre poäng?

-Vi behöver vara modiga och äga mycket boll. Det är de viktigaste nycklarna för att vinna mot dem.

Hur reser ni till Umeå – tar det lång tid att åka dit?

-Vi åker flyg dit sen blir det flyg och båt hem. Så resan blir mycket längre än vad den brukar vara i och med covid-19 och inställda flyg.

Köp en stödbiljett (40kr) & virtuellt julfika (20kr) så hjälper du föreningen och så kan du vinna sju fina priser: SWISH 123 350 551 8