IKSU

Tung avslutning borta mot IKSU

17 februari 2020 11:32

Det blev en tung avslutning borta mot serieledande IKSU! Vi leder tills det är en minut och 30 sekunder kvar, men sedan vänder de på steken och vinner med 8 - 7. Det finns ändå mycket positivt att ta med sig från matchen. Spelmässigt håller vi jämna steg med dem och vi skapar många chanser. Det är få lag som kan matcha IKSU på bortaplan, men vi gör verkligen det och att de tar hem spelet till slut är mer slump än något annat. Trots att vinstsviten bröts så är formen fortsatt riktigt fin och vi ser fram mot det viktiga mötet mot Malmö på fredag. Vinst innebär att vi har fint utgångsläge att nå en topp 4-placering och få hemmaplansfördel i kvartsfinalen, förlust gör att Malmö har bra chans att få samma favör.

Målskyttar: Nilsson 2, Boberg, Bäckstedt, Moberg, Svanström, Wallgren