Anna Karlsson skriver nytt kontrakt

28 maj 2019 14:20
Truppygget

Anna Karlsson kom till Endre IF inför säsongen 2014/15 och har redan hunnit göra 5 säsonger på Gotland. "AK" har spelat 133 matcher för Endre och fyller en viktig roll med sitt fysiska spel och sin defensiva roll med mycket speltid i boxplay. Förra säsongen var hon en av lagets bästa när det gällde antal täckta skott. Nu är Anna Karlsson och Endre IF överrens om ett nytt 2-årsavtal.

Anna Karlsson:

"Att förlänga mitt kontrakt känns väldigt roligt och inspirerande. Individuellt vill jag ta ytterligare kliv och vara en spelare som bidrar till att vi som klubb ska få vinna vårat första SM-guld."

**Eva Didriksson, Sportkommittén:

""AK" har ett oerhört stort Endrehjärta och har varit klubben trogen under lång tid. Hon är en spelare som oavsett träning eller match alltid stämplar in och ger allt. Hon visar vägen och stort ansvar för sin egen utveckling. Hon har framförallt en viktigt roll i det defensiva spelet med sitt enkla och rejäla spel. Vår förväntan är att hon de kommande två åren ska ta ytterligare kliv."