Elin Gabrielsson förlänger med Endre IF

3 maj 2019 14:15
Truppbygget

Backen Elin Gabrielsson kom till Endre IF inför säsongen 2015/16 från FBC Uppsala och har sedan dess varit en viktig del i laget. Efter fyra säsonger på Gotland är hon och föreningen överrens om ett nytt 2-årskontrakt.

Elin Gabrielsson:

"Det är ett självklart val för mig att vara kvar i Endre ytterligare två säsonger. Jag värderar lojalitet högt och vill fortsätta kriga i den gulsvarta tröjan. Jag missade ju en hel del säsongen som var på grund av skador vilket gör att jag är mer taggad än någonsin och jag ser därför extra mycket fram emot två nya säsonger. Jag ska se till att jag är frisk och skadefri så att jag kan bidra och göra skillnad."

Eva Didriksson, Sportkommittén:

"Det var högsta prioritet för oss att förlänga med "Gabbe". Förutom att hon är en stor spelare och publikfavorit har hon utvecklat ett stort Endrehjärta under sina år i klubben. Från bakplan bjuder hon alltid på det oväntade och är viktig både defensivt och offensivt. Hon fick den gångna säsongen lägga mycket fokus på att få ordning på sin rygg och det ska bli väldigt spännande att se en revanschsugen och målinriktad "Gabbe" nästa säsong."

Fakta Elin Gabrielsson:

Ålder: 24

Säsonger i Endre IF: 4

Matcher i Endre IF: 113

Poäng i Endre IF: 43 (11 mål, 32 assist)

A-landskamper: 11 (2 mål, 3 assist)

U19-landskamper: 20 (5 mål, 19 assist)