Malmö
MAL

Viktig match mot Malmö

19 februari 2020 10:38

Vilken härlig match som väntar på fredag kväll! Malmö har överraskat stort och ligger på den åtråvärda fjärdeplatsen. Om vi slår dem har vi fin chans att nå en topp 4-placering som innebär en extra hemmamatch i kvartsfinalen. Vinner Malmö har de toppchans att få den fördelen.

Det är två oerhört formstarka lag som möts. Vi förlorade tyvärr borta mot IKSU senast, men ledde tills det var 90 sekunder kvar att spela och stod för en stark insats. Innan dess tog vi elva raka vinster. Malmö har tagit sex raka segrar och vann höstmötet med 9 – 7. Historiskt sett har det också varit jämnt mellan lagen. På nio möten har vi fem segrar medan Malmö bärgat fyra.

En ”bortaprofil” att hålla koll på är Malmös landslagsspelare Ellen Rasmussen. I slutet av förra året var hon med och tog VM-guld och hon har öst in poäng i SSL hela säsongen. Inför matchen har hon gjort 56 (19 + 37), vilket räcker till en andra plats i poängligan, bara en poäng bakom Anna Wijk.

Det är väldigt bra tryck i biljettförsäljningen så vi rekommenderar dig att köpa biljetter direkt! Hoppas vi ses i ICA Maxi Arena.