Ellen Bäckstedt har skrivit på för två säsonger till

9 april 2020 12:31

Ellen Bäckstedt har skrivit på för ytterligare två år. Efter ett fint debutår utvecklades hon ytterligare och årets säsong var oerhört stark. Vi är mycket glada att hon valt att fortsätta att vara en viktig del i vårt lagbygge.

Ellen vann den interna poängligan på 53 poäng (26 mål och 27 assist), vilket placerade henne på en sjunde plats i SSL. Vi är väldigt glada att Ellen fortsätter att vara en viktig del i vårt lagbygge och att publiken i ICA Maxi Arena får ta del av den energi hon utstrålar i varje match.

Ellen Bäckstedt:

• Jag älskar att spela inför publiken i Ica Maxi Arena och trivs väldigt bra med tjejerna i laget och allt runt omkring innebandyn, dessutom har vi något riktigt bra på gång, så det känns fint att förlänga kontraktet.