Nacka
NIBK

Vi jagar tre poäng i Ormingehallen!

5 november 2022 10:56

På söndag åker vi till Stockholm för att möta Nacka i Ormingehallen. Båda lagen vill väldigt gärna ha tre poäng då vi skuggar varandra i tabellen. Vi räknar med en tuff och tight match då Nacka spelar jämnt med nästan alla lag i serien.

En titt i statistiken avslöjar att en hel del talar för oss, även om varje match givetvis lever sitt eget liv. Vi har mött Nacka åtta gånger, sju av dem har vi vunnit, men det senaste mötet var en väldigt jämn historia där vi, till slut, tog hem spelet med 3-2.

Nacka spelar ganska tight och har haft en del problem med målskyttet. De har producerat 26 mål den här säsongen, bara Sirius och Åkersberga är sämre, samtidigt har de varit spelmässigt jämna med nästan alla lag de mött den här säsongen.

Intressant blir att se om Elin Roos behållit sin stekheta toppform under landslagsuppehållet. I senaste matchen producerade hon ju enorma sex mål och två assist och radarpartnern Ellen Bäckstedt delade poängligasegern i landslagsturneringen Euro Floorball League förra helgen. Precis som ifjol så är de ett av seriens hetaste radarpar. Matchen börjar 15.00 på söndag och du ser den på Helagotland.se och Sportexpressen Play.