Förlust mot IBK Lund i Baltic Cups sista match

28 augusti 2022 14:31
Försäsong

Efter tre raka segrar kom så säsongens första förlust. SSL-kollegan IBK Lund besegrade Endre med 3-1. De kopplade grepp om matchen tidigt och släppte sedan aldrig det, även om Endre stod för en bra slutperiod. Vi påminner om att det är läge för att köpa säsongskort - om tre veckor drar SSL igång och vi säljer bara säsongskorten tom den 10 september - förutom att du får de bästa platserna i arenan så finns även andra mervärden - kolla in endreif.se/biljetter.

Period 1 Den första perioden var jämn och chansfattig. IBK Lund tog ledningen efter 9.42. Nellie Carlsson laddade ett gammalt "hederligt" slagskott mitt i slottet och fick till en pangträff som lämnade Ellen Westberg utan chans. Lund var, som vanligt, väldigt svårspelade och även om Endre vaskade fram en och annan chans så var ställningen efter den första perioden inte helt missvisande.

Period 2 En tung period för Endre! Lund utökade till 2-0 efter drygt fyra minuter och dominerade stort de första sju minuterna, De hade, till exempel, dubbla träffar i ramen utöver målet. Sedan jämnade Endre ut spelet och hade ett powerplay där de skapade ett par rejäla chanser att reducera. Endre fortsatte att trycka på, men Lund förvaltade en kontring och kunde trycka in 3-0 efter 16.19.

Period 3 Endre tryckte på hela den sista perioden och stod för en klart godkänd uppryckning, men Lund vann matchen med 3-1. Isabella Ström gjorde Endres mål och även om det fanns bud på fler mål (bl.a. ett stolpskott av Anna Moberg) så var det inte orättvist att Lund tog hem segern.

Sammanfattningsvis så blev det seger i 3 av 4 matcher i Baltic Cup, vilket får anses vara mer än godkänt. Bruno Lundberg fick möjlighet att matcha samtliga tillgängliga spelare och fyra matcher i kroppen gör nog att formen är i stigande. Nästa träningsmatch spelas den 3 september - vi återkommer med mer information om den.

IBK Lund - Endre 3-1 (1-0) (2-0) (0-1) Målskytt Endre: Ström