Vi slår tillbaka KAIS Mora med 5 - 4

25 oktober 2020 16:14

Det blev sjätte raka segern för säsongen och den elfte raka i svit i SSL när vi slår KAIS Mora med 5 - 4 i en härligt, tuff, match som garanterat gillades av publiken och tv-tittarna. Båda lagen krigade från första till sista minuten och även om det var nära att Mora kvitterade när de tog ut på målvakten på slutet så räckte det inte riktigt för dem.

Den första perioden slutade 2-1 och var riktigt tuff och tät. Mora tog ledningen, sedan kvitterade Anna Moberg efter en drömpassning av Stina Ander. Anna Jakobsson stod för ledningsmålet. Som så ofta var hon rätt placerad framför motståndarnas mål när bollen dök upp.

Andra perioden var lika tuff som den första, men med klar fördel för oss. Vi styrde spelet, Mora kontrade. 3-1 kom i powerplay. Ellen Bäckstedt förvaltade en fin passning av Wilma Johansson.

Efter en dramatisk sista period där Mora kom ut starka och snabbt reducerade samt kvitterade så drar vi ändå sista strået och vinner matchen med 5-4.

Stephanie Boberg gjorde 4 - 3 och Erika Nilsson, helt avgörande, 5 - 3 på ett riktigt kanonskott. Mora hann dock reducera och var nära att kvittera efter att de tog ut målvakten med två minuter kvar att spela. Det var en härlig fight hela vägen in i kaklet och att vi tog tre nya poäng känns fantastiskt bra.

Slutresultat 5 - 4 (2 - 1) (1 - 0) (2 - 3). Målskyttar: Boberg, Bäckstedt, Jakobsson, Moberg och Nilsson