29 Dec 1 match
Idag 1 match

Positiva intryck trots att det blev dubbla förluster mot Gnesta

19 oktober 2020 08:11
U-laget

Patrik Klintberg, som är en av ledarna för U-laget, summerar en lärorik helg som innehöll både plus och minus. Gnesta är ett bra lag, men vi är med och utmanar vilket var målet inför helgen, sedan känner jag som ledare och tjejerna självklart besvikelse över att det blev två förluster.

Lördagsmatchen har bra energi och många av de delar vi arbetar på att utveckla fungerar fint. Ett aggressivt försvar gör att Gnesta får svårt att få till kontrollerade diagonalpassningar som de normalt är riktigt duktiga på. Tjejerna får lite taktiska bitar, anpassade för motståndet, att jobba med och gör det med beröm godkänt. När vi får full rörelse i spelet ser det riktigt bra ut. Tyvärr blir det en knapp förlust, 5–6, där de gör det avgörande målet i den sista perioden, men det var ändå en positiv känsla efter matchen eftersom vi närmat oss dem rejält sedan förra säsongen.

Söndagsmatchen inleder vi riktigt bra, trots att vi inte riktigt sätter kommunikationen på planen. Vi tar en tidig tvåmålsledning och det var helt rättvist, men vi får ändå inte riktigt igång energin från lördagen. Det som blir avgörande är spelet framför målen. Vi skapar många fina lägen men avsluten kommer på en mycket duktig målvakt som får jobba lite för ostört. Där måste vi in på mål, skymma och hugga på returer. Det fungerade bra på lördagen, men inte riktigt lika bra dagen efter.

Gnesta har full trafik framför vår hårt kämpande målvakt som tar allt hon ser och mer än så, men många gånger är det ”klunga” framför vårt mål, så det dimper in några mål som kan ses som enkla, men det är för att Gnesta jobbar hårt och aggressivt, vilket ger resultat. Det blir förlust med 2-7 vilket, sett till spelet, känns som för stora siffror, men innebandy går ju som bekant ut på att göra mål och där konstaterar vi ödmjukt att Gnesta är vassare än oss sett över två matcher.

På det hela taget var det två tuffa men bra kamper som ger oss mycket på sikt. Gnesta spelar fysiskt och bjöd på riktigt tuffa dueller. Det ger vårt unga lag bra utbildning. Känslan är att vi kommer växa in i det vartefter vi matchar och jag ser med tillförsikt fram emot kommande matcher.