29 Dec 1 match

Tove Sandelin flyttas upp i A-laget

26 augusti 2019 19:47
Truppbygget

Sportkommittén kan med stor glädje meddela att egna produkten Tove Sandelin, 18 år, säsongen 19/20 tar klivet upp från Juniorallsvenskan till A-laget. Att få flytta upp en egen produkter är häftigt och det känns extra spännande med Tove som redan i våras, helt respektlöst, visade att hon vill vara med och fightas på högsta nivå. Nu är hon redo att göra det fullt ut, säger Eva Didriksson i Endres Sportkommitté.

Tove Sandelin: Eftersom jag kommer spela fotboll fram till sista september och missar de två första matcherna så är mitt främsta mål att jag ska komma in i det så snabbt som möjligt och på sikt självklart försöka ta en startplats. Jag fick redan i våras känna på SSL lite och det var oerhört häftigt att vara med i slutspelet och springa in i ett fullsatt ICA Maxi Arena iklädd Endretröjan - det ser jag fram emot att få göra igen. Det känns också väldigt häftigt att jag nu blir lagkamrat till alla spelare som jag själv haft som förebilder och idoler. Jag ser verkligen fram emot att säsongen ska börja och att jag i år får vara med från start.

Sabina Wedberg, huvudtränare: Att lyfta upp Tove Sandelin till A-laget från de egna leden känns fantastiskt och visar övriga unga och hungriga spelare i föreningen att man kan gå hela vägen hos oss. Tove är en spelare som kommer bidra med fart under fötterna, tuffa närkamper, bra spelsinne och är en härlig personlighet som kommer passa bra in i gruppen.

Eva Didriksson, Sportkommittén: Att få flytta upp en egen produkter är häftigt och det känns extra spännande med Tove som redan i våras, och under lång tid, har visat att hon vill vara med på den här nivån. Att gå från Juniorallsvenskan till SSL är ett stort steg men det är en utmaning som Tove nu är redo för – både innebandymässigt och som människa. Det har under flera säsonger varit tydligt att Tove en dag skulle ta en plats i A-truppen men vi har velat skynda långsamt då hon kombinerar både fotboll och innebandy. Tove ansluter fullt ut i slutet av september när fotbollssäsongen är över – hon har dock tränat med laget under sommaren.