Karen Farnes lämnar Endre IF

20 maj 2019 19:25
Truppbygget

Karen Farnes kom till Endre IF från IKSU inför säsongen 2013/14. Efter 174 matcher och 6 säsonger i Endre-tröjan har hon nu bestämt sig för att lämna laget. "Det har varit en ära att få representera denna föreningen", säger hon själv om sin tid på Gotland.

Karen Farnes:

"Det känns överväldigande att jag nu säger tack för mig, men tiden har kommit för mig att söka nya äventyr. Jag känner inget annat än en enorm kärlek och tacksamhet till Endre. Det har varit en ära att få representera denna föreningen. Ord kommer aldrig vara nog, men jag hoppas jag med hela mitt sätt att vara har visat varje dag hur mycket jag har älskat detta. Om jag lyckats med det, så anser jag min tid i Endre som lyckat. Föreningen, alla upplagor av laget, funktionärer, publiken och alla andra som varit med mig på vägen, ni kommer alltid finnas i mitt bultade Endrehjärte! Tack!"

Eva Didriksson, Sportkommittén:

"Karen är Endre IF personifierad och vi är oerhört glada för allt hon har gjort för föreningen - båda på och utanför planen. Även om hon inte alltid varit spelaren som fått de stora rubrikerna har hennes stora Endrehjärta alltid funnits där och med sitt uppoffrande spel och inställning har hon varit väldigt uppskattad av den gotländska publiken. Hon har alltid varit professionell i allt hon tagit sig an och har varit ett föredöme när det gäller hur man beter sig, tar ansvar och agerar som elitidrottare där jaget före laget alltid har gällt. Vi vill rikta ett stort tack för den tid Karen tillhört Endre IF och önskar henne stort lycka till i framtiden."

Endre IF tackar Karen Farnes för insatserna i Endre IF och önskar lycka till framöver!