Klart: Endre IF värvar norsk talang

2 september 2021 16:54
Elit

Nu är det helt klart att Endre IF värvar den norska talangen och forwarden Line Trandum Terjesen från norska Tunet. Line har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över 3 år.

Det har spekulerats en tid och nu står det klart att Line Trandum Terjesen, född 2003, ansluter till Endre IF till säsongen 21/22. Trots sin unga ålder är hon välmeriterad och kommer från en säsong med norska Tunet där hon både vann den norska poängligan och utsågs till årets spelare. Hon gjorde den gångna säsongen 32 poäng på 11 matcher (15+17)

Väldigt kul att Line väljer att komma till Endre IF. Hon besitter redan idag en fin spelförståelse och är väldigt trygg med boll. I Line får vi en framtidsspelare som kommer att utvecklas till fullfjädrad SSL-spelare i den miljö hon får i Endre IF, säger huvudtränare Bruno Lundberg.

Jeg gleder meg enormt til å spille for Endre den kommende sesongen, og er ekstremt takknemlig for å ha fått denne muligheten. Jeg har fått et veldig godt inntrykk av både spillergruppen, støtteapparatet og klubben generelt, så jeg ser veldig frem til å kunne videreutvikle meg sammen med denne fine gjengen. Ikke minst er det også en fantastisk øy med nydelige forhold rundt klubben og laget, som fikk meg til å føle meg veldig velkommen. Jeg tror det blir en veldig kul sesong og gleder meg stort, säger Endre IFs senaste nyförvärv Line Trandum Terjesen.

Kontraktet med Endre IF sträcker sig över de tre kommande säsongerna.