29 Dec 1 match
Idag 1 match

Uppsnack med Thiding inför bortamatchen mot IBK Lund

2 oktober 2020 08:19

Det blev seger i seriepremiären och på lördag väntar första bortamatchen mot nykomlingen IBK Lund som lär vara heltända i sin första hemmamatch i SSL. Vi har ett par skadade/ sjuka spelare som inte åker med till Skåne. Tyvärr kommer Ebba Bognesand inte att spela mer den här säsongen då det konstaterats att korsbandet i ett av hennes knän är av.

Är du nöjd med spelet i premiären? I sin helhet JA ... Premiärer är alltid luriga oavsett vilket motstånd som står på andra sidan. Sen finns det saker som vi jobbar vidare med och som vi tycker att vi gjorde jättebra.

Vad känns viktigast att arbeta vidare med? Vi försöker jobba ganska brett nu i den inledande fasen på säsongen för att sedan ju längre säsongen går smala ner fokus till detaljnivå.

IBK Lund gör första hemmamatchen i SSL och lär vara tända till max – är det något ni tänker på? Självfallet, det är en gammal skröna att motivation slår klass och därav har vi största respekt för denna match. Vi måste verkligen vara på tårna för att ta med 3 poäng hem.

IBK Lund spelar "man-man" - hur dyrkar ni upp ett sådant försvar? Mycket handlar om att hela tiden slå sin spelare, inte bara med boll utan även i löpningar och närkamper. Sen gäller det verkligen att vi är smarta.

Ebba Bognesand är ju skadad, hur ser det ut i resten av truppen? Är alla friska och hela? Ja, tyvärr blir det inget mer spel för Ebba den här säsongen då korsbandet är av. I övrigt är Elin Gabrielsson sjuk och kommer inte att följa med laget till Skåne. Nellie Schwartz har skadat en fot på träningen i veckan och är troligen inte tillgänglig. I övrigt så är alla friska och redo för match.