Terese Ahlqvist klar för Endre IF

30 maj 2018 09:50

Endre IF och Sportkommittén fortsätter att förstärka truppen inför säsongen 2018/2019 och har nu gjort klart med Terese Ahlqvist, som senast representerat Telge SIBK i SSL. Efter den gångna säsongen åkte Telge ur SSL och Terese, med sina styrkor i passningsspelet och spelförståelsen, var då lagkapten. Kontraktet med Endre IF sträcker sig till 2020.

**Terese Ahlqvist: ** "Efter att ha representerat Telge SIBK i större delar av min innebandykarriär så har jag bestämt mig för att utmana mig själv ytterligare. Även om det var ett tufft beslut att lämna en förening som betyder så mycket för mig så känns ett målmedvetet Endre IF som helt rätt val för mig. Jag kommer att få möjlighet att leva det innebandyliv jag vill leva och engagemanget som finns i föreningen och runt omkring på ön är väldigt tilltalande. Endre IF har en tydlig målbild i vad man vill utvecklas och växa i vilket stämmer överens med hur jag vill utvecklas. Förutsättningarna för att ta nästa steg känns mycket bra och det ska bli roligt att lära känna föreningen och tjejerna i laget."

Jonas Åström, Sportkommittén: "Terese har varit en ledande spelare och burit kaptensbindeln i Telge och det känns givet att hon ska vara kvar i SSL. Tidigare har hon haft en roll högre upp i planen men kommer som utgångspunkt spela back hos oss. Hon har sin spetskompetens i passningsspel, skott och spelförståelse och kommer som back vara ett hot framåt och bidra till att låsa upp låga försvar. Det ska bli spännande att se Terese på en ny position i en ny omgivning och följa hennes utveckling hos oss de kommande säsongerna."

Fakta Terese Ahlqvist

Ålder: 25 år (Född 1993)

Moderklubb: Södertälje IBK

Säsonger i SSL: 2 st (14/15 och 17/18)