Snart drar säsongen 19/20 igång!

20 augusti 2019 16:11

Om drygt en månad drar årets SSL-säsong igång. Endre spelade sin första träningsmatch i helgen och bortaslog då Svenska Mästarinnorna Täby med hela 3 - 10. Målen gjordes av Roos (2), Bäckstedt (2), Steen (2), Liljeroth, Wallgren, Boberg och Karlsson.

Även om det ”bara” var en träningsmatch så var det verkligen en fin start för nya tränaren Sabina Wedberg och laget. Endre spelar samtliga försäsongsmatcher på bortaplan eller i Västervik så första chansen att se dem blir hemmapremiären, söndag den 29 september. Då kommer det förväntade topplaget Pixbo till Ica Maxi Arena.

Första SSL-matchen spelar de dock redan den 21 september. Då står Västeråslaget Rönnby för motståndet. Du vet väl att samtliga matcher i serien sänds på SSLplay.se. När Endre spelar hemma ska du givetvis vara i ICA Maxi Arena, men de spännande bortamatcherna går alltså också att följa i direktsändning.

Två år i rad har Endre slagit publikrekord i SSL Dam och målsättningen är att göra det igen i år. Jämfört med samma tidpunkt ifjol har fler säsongskort sålts så intresset för laget verkar vara ännu större i år.

Du kan fortfarande köpa ett säsongskort till rabatterat pris. Gör ditt köp innan sista augusti så kostar det 900 kronor, sedan höjs priset till 1000 kronor. Med säsongskort är du garanterad en bra sittplats, dessutom brukar de trognaste supportrarna bli bjudna på en del extra förmåner. Köp säsongskort här: http://www.endreif.se/biljetter

Idag presenterade förbundskapten Åsa Karlsson sin trupp till landslagssamlingen i Uppsala den 5 – 8 september. Endre representeras av tre spelare, Stephanie Boberg, Sara Steen och Ellen Bäckstedt. Vi önskar dem lycka till och hoppas att du är taggad inför en ny, härlig, säsong.