Härlig uddamålsseger mot Malmö

11 oktober 2020 15:32

Endre och Malmö bjöd på tre perioder med stentuff kamp där Endre till slut tog hand om samtliga tre poäng. Målen gjordes av Boberg 2, Roos 2 och Wallgren.

Endre dominerade den första perioden med eftertryck, men hade svårt att vaska fram riktigt klara målchanser och när de väl dök så kom Malmös målvakt upp stor. Roos inledde målskyttet, men Malmö hann kvittera innan perioden var slut.

Den andra perioden ägdes helt av Malmö. De surrade som bålgetingar runt Thea Ekholts kasse och kunde, rättvist, göra både 1 -2 och 1 - 3 innan Boberg reducerade på ett smart skott vid målvaktens första stolpe.

Inför den sista perioden snackade Endre ihop sig och Thiding valde att gå ned på två femmor. Det fick effekt. Laget återtog initiativet och pressade ned Malmö djupt i egen zon.

Boberg gjorde sitt andra innan Malmö ånyo tog ledningen. Roos gjorde också sitt andra mål för matchen och sedan satte Wallgren avgörande 5 - 4 snyggt framspelad av Wilma Johansson.

Båda lagen bjöd på enorm kamp över hela banan i 60 minuter, men sett över tre perioder var det rättvist att samtliga poäng stannade hemma på Gotland. Endre svarade för en fin laginsats, men vi vill nämna Thea Ekholt, som var mycket stabil i sin första seriematch för säsongen, Roos och Boberg hyllas för sina dubbla mål, dessutom lyfter vi Stina Ander som stod för en mycket stark insats och Tove Sandelin som, sannolikt, gjorde sin bästa insats i gul-svart.

Endre - Malmö 5 - 4 (1 - 1) (1 - 2) (3 - 1). Målsyttar: Boberg 2, Roos 2, Wallgren.