Warberg
WIC

Inför match: Warberg hemma

9 februari 2019 06:53

Endre IF är i riktigt fin form och har just nu inte förlorat en match sedan den 25:e november hemma mot IKSU. Denna helg väntar Warberg IC på hemmaplan när laget går för sin åttonde raka seger i SSL. Matchen spelas i ICA Maxi Arena på söndag med start 13:00.

Warberg är inblandade i den otroligt jämna bottenstriden och ligger just nu på 12:e plats med 11 inspelade poäng på 17 matcher hittils. Det skiljer enbart tre poäng mellan de fem lagen som ligger längst ned i SSL-tabellen.

Bästa poänggörare i Warberg är Andrea Envall med 15 mål och 12 assist för 27 poäng, och bästa målgörare är Sandra Hawerman som har gjort 18 mål på sina första 17 SSL-matcher.

Denna säsong spelade Endre borta mot Warberg i slutet av Oktober, och det blev en seger med 6-10 i en match där Ellen Bäckstedt gjorde sina två första SSL-mål och Sara Steen gjorde hela sex poäng.

I Endre har Stina Ander gjort poäng i lagets senaste åtta matcher, och Sara Steen gjort poäng i elva raka matcher. Linnea Wallgren har gjort i lagets tre senaste matcher. Thea Ekholt startar i målet även denna match - hon har startat de senaste sex matcherna Endre har spelat, och vunnit samtliga.

Här är senaste nytt om läget i laget:

• Ellen Bäckstedt är tillbaka efter att ha missat senaste matchen mot Örnsköldsvik med en skada

• Milla Nordlund missar matchen med en skada hon ådrog sig i förra veckans VM-kval i Slovakien

• Liisa Kokkonen är ännu hemma i Finland och ansluter till laget i nästa vecka

Till helgens match ser Endres trupp ut som följande:

Målvakter:

#30 Blanka Linge

#94 Thea Ekholt

Utespelare:

#6 Karen Farnes

#7 Terese Ahlqvist

#9 Linnea Wallgren

#10 Stephanie Boberg

#12 Ellen Bäckstedt

#13 Anna Moberg

#20 Anna Karlsson

#27 Sara Steen, lagkapten

#29 Isabella Ström

#34 Clara Gottberg

#53 Elin Roos

#59 Stina Ander

#71 Maja Liljeroth

#78 Moa Svanström

#97 Erika Nilsson

Här bokar du biljetter till matchen!