Rönnby
RÖN

Stark slutperiod gjorde att Endre tog sjunde raka segern mot Rönnby

26 oktober 2018 21:14

I två perioder var matchen jämn, men i den tredje gjorde Endre 5 – 1 och imponerade såväl offensivt som defensivt. Laget tog den sjunde raka segern mot Västerås Rönnby IBK.

I den första perioden blev det inga mål, även om chanser inte saknades. Efter en bra inledning av gästerna så var det Endre som skapade flest och bäst möjligheter, men Rönnby målvakt stod för många fina räddningar.

Den andra perioden var ungefär lite tight som den första. Endre tog ledningen med 1 – 0 genom mål av Milla Nordlund assisterad av Anna Moberg. Sedan skapade Rönnby många chanser och tvingade Endres målvakt Thea Ekholt till flera fantomräddningar. Hon var dock helt utan möjlighet att ta Rönnbys kvittering som kom efter drygt 15 minuter. Så långt var det dock inte fel att säga att det var målvakternas match.

Den tredje perioden vann Endre med 5 – 1 och imponerade såväl offensivt som defensivt. Efter drygt tre minuter gjorde Milla Nordlund 2 - 1 återigen framspelad av Anna Moberg, sedan kom 3 – 1, kort därefter, när Linnea Wallgren påpassligt tog hand om en retur. 4 – 1 placerade Stephanie Boberg in, sedan passade hon, vackert, fram till Maja Liljeroths mål i 5 mot 4. Då kändes matchen avgjord. Rönnby gjorde visserligen 2 – 5, men Linnea Wallgren svarade direkt genom att göra sitt andra mål för kvällen, därefter spelade Endre av matchen.

Endre – Rönnby 6 – 2

Målskyttar Endre: