29 Dec 1 match
DAL

Förlust borta mot Dalen

6 oktober 2018 21:00

IBK Dalen kom till spel med sju raka förluster mot Endre, men stod för en stark insats och vann med hela 8 - 2 hemma i Umeå Energi Arena. Linnea Wallgren gjorde Endres mål.

Matchen inleddes i ganska lågt tempo och efter 6.23 tog IBK Dalen, lite slumpartat, ledningen med 1 – 0. Efter drygt halva perioden höjde Endre tempot, men hade svårt att skapa särskilt många målchanser. Istället var det Dalen som var nära att göra 2 – 0 i spel 5 mot 4, men ribban räddade Endre.

Efter 2.06 i den andra perioden utökade Dalen till 2 – 0. Även det målet tillkom på ett slumpartat vis då ett långskott tog på en fot och ändrade riktning. Drygt nio minuter senare reducerade Linnea Wallgren, snyggt assisterad av nyförvärvet Ellen Bäckstedt. Då hade Endre en bra femminutersperiod, men tyvärr lyckades Dalen sedan göra 3 – 1 efter ett bra anfall och med bara fem sekunder kvar av perioden kontrade Umeålaget in 4 - 1.

Knappt åtta minuter in i den tredje perioden gjorde Linnea Wallgren sitt andra mål för kvällen, den här gången på en kontring. Moa Svanström assisterade.

Det här skulle dock visa sig bli en jobbig kväll. När Endre ”klev upp i banan” för att sätta press, så gjorde Dalen snabbt 5 -2 och 6 – 2 och då gick luften ur matchen. Dalen gjorde sedan 7 – 2 i öppen kasse och hann också med att sätta dit 8 – 2 i slutet av matchen.

Mål Endre: Wallgren 2

Lita på att Endre är revanschsuget när Örnsköldsvik gästar ICA Maxi Arena söndagen den 14/10 - vi ses i arenan.