29 Dec 1 match
KAR

Inför SSL-premiären på lördag

19 september 2018 12:03

Endre IF:s SSL-trupp genomför denna vecka tre gemensamma innebandypass inför SSL-premiären borta mot Karlstad IBF. Matchen sänds på SSLplay.se. Här hittar ni lite information kring motståndet och Endres trupp.

Karlstad IBF slutade förra året på en 11:e plats i tabellen, med 27 poäng på 26 matcher. Det saknades 7 poäng för Karlstads del för att nå den sista slutspelsplatsen. På Svenska Superligans upptaktsträff förra veckan tippade tränarna att Karlstad hamnar på plats 10 denna säsong.

Till denna säsong har man flyttat upp fem spelare från sitt ungdomslag, värvat Clara Ekenström från Telge, Linnéa Juhlin från Jönköping och Filippa Nilsson från IKSU. Karlstad har tappat ett antal spelare - bland annat har Dragana Mrksic slutat spela och Tilda Flodell har likt ett antal andra fd. Karlstad-spelare, gått till lokalkonkurrenten Skoghall i allsvenskan. Värd att hålla koll på i Karlstad är landslagscentern Adina Augustsson som är skicklig.

"Det ska framförallt bli kul att dra igång, det är det första jag tänker på", säger Endres målvakt Sophia Lundmark.

"Att möta Karlstad brukar alltid vara tufft, speciellt på bortaplan. Men vi känns väl förberedda och framförallt väldigt laddade. Gör vi en bra insats räknar jag med att det blir tre poäng."

Laget tränar onsdag och torsdag kväll och planen är att få ordning på de sista detaljerna.

"Vi har ännu lite småsaker att slipa till innan helgen, och det har vi tid på oss att göra. Det är bra energi på träningarna nu", avslutar hon.

Följande trupp åker till Karlstad:

Målvakter:

#1 Sophia Lundmark

#94 Thea Ekholt

Utespelare:

#6 Karen Farnes

#7 Terese Ahlqvist

#9 Linnea Wallgren

#10 Stephanie Boberg

#12 Ellen Bäckstedt

#13 Anna Moberg

#20 Anna Karlsson

#27 Sara Steen, lagkapten

#29 Isabella Ström

#34 Clara Gottberg

#44 Milla Nordlund

#53 Elin Roos

#59 Stina Ander

#71 Maja Liljeroth

#78 Moa Svanström

#97 Erika Nilsson

Noterbart för denna match är att Ellen Bäckstedt och Milla Nordlund gör sina första SSL-matcher. Dessutom gör Maja Liljeroth, Stephanie Boberg och Terese Ahlqvist sina första SSL-matcher för Endre IF.

Spelare som saknas:

Elin Gabrielsson Har efter en sommar med magnetröntgen och rehabträning tagit sig allt närmre spel men inleder tävlingssäsongen skadad. Vi har inget datum satt för beräknad comeback, men räknar och hoppas på spel för henne i höst.

Alva Olofsson är borta tills vidare av personliga skäl. Vi ber både journalister och andra vänligen låta oss och henne nöja oss med den kommunikationen. Detta av respekt för henne och hennes bästa.

I övrigt är spelare som har saknats i matcher på försäsongen fullt uttagningsbara för matchspel.

Karlstad IBF - Endre IF

Sundsta Sporthall, Karlstad

22/9 - 13:00

Matchen sänds på SSLplay.se.

Hemmapremiären är helgen efter - 30/9, söndag 13:00, mot Pixbo Wallenstam. Boka biljetter här!