Gotländskan Elvira Ekelund klar för Endre IF

14 december 2017 09:25

Elvira Ekelund, 19 år gammal, byter Telge SIBK mot Endre IF och flyttar hem till Gotland

Hon har Endre IF som moderklubb, och spelade i föreningen fram till att hon flyttade till Umeå för att gå Riksinnebandygymnasiet (RIG), likt flertalet andra A-lagsspelare i Endre också har gjort. Där har hon spelat i näst högsta seniorserien - division 1/allsvenskan de tre senaste säsongerna, samt vunnit 2 junior-SM-guld med RIG. Elvira är en defensivt orienterad spelare som behärskar flera positioner.

Inför denna säsong, hennes första säsong efter gymnasiet, valde hon att spela för Telge SIBK, som hör hemma i Södertälje söder om Stockholm, i SSL. Där har hon denna säsong spelat tre matcher i SSL och en i division 1 för Telge.

Nu har hon valt att flyttat hem till Visby och är alltså klar för spel i Endre IF. Hon kommer att ingå i träningstruppen för SSL-laget samt initialt spela matcher med föreningens division 1-lag. Sedan tidigare spelar dessutom hennes lillasyster Alice i Endres JAS-lag.

Elvira Ekelund kommer att spela i tröja #21 i Endre IF.

**Välkommen, Elvira! **