Information kring webbsändningar kommande säsong

11 september 2018 15:00

Till den kommande SSL-säsongen blir det ett antal nyheter när det gäller webb-, TV- och radiosändningar av SSL Dam och Endre IFs matcher.

Den stora nyheten är att Svenska Innebandyförbundet och SSL har beslutat att även samtliga matcher på damsidan i SSL kommer att sändas. Matcherna sänds på SSL Play, och att samtliga matcher både i SSL Dam och SSL Herr kommer att ingå i månadsabonnemanget (249kr/mån). Vill man se en match är priset 89kr/match. Om du tecknar ett SSL Play-abonnemang och anger Endre IF stödjer dessutom föreningen ekonomiskt.

Sändningarna på SSL Play produceras centralt av StayLive med enhetlig grafik och kommentatorer - tidigare säsonger har föreningarna i SSL Dam ansvarat för sändningarna på sina hemmamatcher själva.

Tidigare har TV4/Cmore haft TV-rättigheterna till att sända SSL i sina kanaler. I Augusti meddelade Svenska Innebandyförbundet att man har kommit överrens med Discovery Networks om ett avtal för TV-rättigheterna för SSL. Det innebär att SSL kommer att sändas i deras kanaler framöver: Eurosport, Kanal 5 och Kanal 9. Minst 25 matcher i SSL Dam kommer att TV-sändas, och resten webbsänds på SSL Play. Med Eurosport Player (79kr/mån) kan du se samtliga TV-sända SSL-matcher.

Dessutom har vi ett härligt besked från P4 Gotland som meddelar att samtliga av Endre IFs hemmamatcher i SSL kommer att livesändas i sin helhet på Sverigesradio.se/Gotland samt i SR-appen.

Se till att boka biljetter till hemmapremiären den 30/9 mot Pixbo. Det gör du här!

Vill du ha samtliga Endre IFs matcher i din kalender? Klicka här.