Sara Steen tillbaka i ordinarie träning

25 maj 2018 09:42

I januari skadade Sara Steen vänster tumme i samband med en bortamatch mot Warberg IC. I går, onsdag, gjorde Sara sin första innebandyträning sedan skadan.

Efter matchen där Steen ådrog sig skadan konstaterade läkare att det rörde sig om en spricka i trapetsbenet, och att ett annat ben i handen även hade skadats. Det fastställdes även att en operation krävdes efter att skadediagnosen hade fastställts, och operationen genomfördes framgångsrikt. Efter drygt 2 månader med gips och efter det rehabilitering, gjorde Sara sin första innebandyträning med laget under onsdagen.

”Jag fick beskedet att jag fick träna med handskydd under dagen. Det känns riktigt kul och jag var enormt laddad innan träningen. Känslan går nog inte att beskriva. Handen kändes bra under och efter träningen” säger Sara om att vara tillbaka.

Hon berättar om tiden som har varit utan innebandy:

”Det har faktiskt varit extremt jobbigt att vara ifrån innebandyn , men rehaben har gått bra. Läkarna räknade med 4 månader och jag klarade det på 4 månader. Det har varit tufft med alla övningar och att få igång rörelsen och känseln i handen igen men nu känns det bra.”

"Det var jättejobbigt att få beskedet att säsongen var slut, men det jobbigaste har nästan varit allt utanför innebandyn. Att inte kunna ta hand om mig själv, alltid behöva be om hjälp, och den enorma smärtan jag fått genomlida när jag skulle träna upp handen igen."

"Jag förstod inte hur mycket det skulle ta på psyket att vara borta, innebandy är i princip hela min vardag och det var som att vardagen togs ifrån en."

"Men jag har fått så enormt bra hjälp och stöttning av min familj, sambo och laget. Det är jag väldigt tacksam för! Sen är det klart att det varit jättejobbigt att vara ifrån innebandyn, men det tror jag bara kommer stärka mig kommande säsong."

Köp ditt säsongskort till nästa säsong här - just nu 600 kronor!