29 Dec 1 match
Idag 1 match

Bakåt & framåt

12 oktober 2017 07:00

På fredag väntar IK Sirius FBC i den tredje raka matchen hemma i Ica Maxi Arena. Med fem raka segrar i bagaget tar vi ett snack med huvudtränare Alexander Brinkmann för att höra hur laget laddar om.

I söndags vann ni med 5 – 2 mot Warberg. Från publikplats såg det oerhört stabilt ut, vad tycker du?

Jag håller med. Känslan var att vi på ett ganska tryggt sätt tog tag i matchen och drev den med stabilitet hela vägen.

Vad vill ni förbättra mot Sirius som besöker ICA Maxi Arena på fredag?

Allt. Men vi fortsätter arbeta på passningsspelet och med det även tempot i spelet med boll. Till det krävs en ytterligare utvecklad energinivå med påtaglig offervilja.

Endre har aldrig inlett en SSL-säsong med att ta fem raka segrar. Hur sugna är ni på att utöka segersviten?

Vi vill givetvis fortsätta men förstår logiken i att ha fokus på uppgiften och fokusera på den viktigaste matchen för säsongen – nästa.

Det finns ingen risk för underskattning?

Nej. Sirius kommer erbjuda ett helt annat motstånd än vad vi mött hittills. Vi har spelat mot fyra lag som varit på egen planhalva utöver Jönköping som hade bra fart. Här kommer tempot öka tydligt och vi vet att uppgiften kräver en bra prestation.

Hur är läget i truppen, är alla spelare tillgängliga?

Vi håller tummarna för de. Det har varit lite krassligt på sina håll men i planeringen just nu utgår vi från att alla är tillgängliga.

Tack ska du ha och lycka till!

Tack själv!

Matchen mot Sirius spelas i ICA Maxi Arena på fredag 19.00 – Biljetter finns på www.endreif.se/biljetter