Ny ledarstab för B-laget

17 maj 2018 09:42
Förening

Endre IFs B-lag kommer säsongen 18/19 att spela i D2 Södermanland/Östergötland och nu har föreningen gjort klart med en ny huvudtränare; Marcus Thomasson, senast i Visby IBKs juniorverksamhet.

Marcus Thomasson har varit tränare för IBKs juniorlag de senaste fem säsongerna. "Utmaningen att fostra spelare direkt till SSL lockade mig" säger han.

Syftet med Endre IFs B-lag är tvådelat - dels att ge unga spelare möjlighet att förbereda sig och utvecklas till att nå SSL, men även som en möjlighet för ambitiösa spelare att fortsätta spela i en seriös verksamhet på Gotland.

"Jag vill bidra till att vi har kvar fler på Gotland inom idrotten innebandy", är också en del av Marcus målsättning.

Utöver huvudtränare Marcus kommer Emilia Christiansson Hammarskjöld, som har avslutat sin egen elitsatsning som spelare, att finnas med som assisterande tränare.

Lina Ahlqvist har även hon lagt klubban på hyllan, och kommer att bli en av fystränarna för B-lag, JAS och Akademilaget.

Som Players Manager får B-laget Elin Höögh. Hon var säsongen 2016/17 lagledare i Endres A-lag och återvänder nu till föreningen.

Spelartruppen är relativt intakt från 17/18. Inför säsongen 18/19 kommer ett antal spelare födda 00, som blir för gamla för JAS-spel, gå över till spel med B-laget.

Härliga nyheter förstås och vill du vara med på resan tillsammans med Marcus, Emilia, Elin, Lina och övriga kring B-laget, oavsett om det är som spelare eller ledare - kontakta ungdomskommittén på [email protected]!