Toppinsats mot Pixbo gav sjunde raka segern!

14 januari 2020 08:22

Pixbo dominerade den första perioden, men vi kom ut som ett nytt lag till den andra rundan och avgjorde matchen där. Sedan hade vi full kontroll på matchen i den tredje perioden. Segern grundlades av ett starkt försvarsspel och en mycket fin insats av målvakten Thea Ekholt. Segersiffrorna skrevs till 2 - 6.

Pixbo dominerade den första perioden och det var uppoffrande försvarsspel och Thea Ekholt som gjorde att det bara stod 2 - 1 inför den andra rundan.

Vi kom ut som ett helt nytt lag i den andra perioden och spelade aggressivt över hela banan. Det resulterade i ett snabbt kvitteringsmål och sedan rullade det verkligen på. Vi stod för flera snygga kontringsmål och kontrollerade matchen helt i den tredje perioden. Hela laget stod för en enorm insats. Alla slet, täckte skott och gav järnet i närkamper över hela banan.

Vi måste dock framhålla målvakten Thea Ekholt som, rättvist, utsågs till bästa bortaspelare. Hon stod för ett antal ”stora” räddningar och var lika fenomenal som Frida Görtz var i förra matchen mot Rönnby. Att ha två så starka målvakter känns tryggt. Linnea Wallgren har verkligen ställt in siktet och svarade för tre nya fullträffar, värt att notera är också att Ellen Bäckstedt fortsätter att göra många poäng. Hon stod för 1 + 3 ikväll.

Våra målskyttar: Wallgren 3, Bäckstedt, Johansson, Nilsson