Pixbo
PIX

Inför match: Pixbo Wallenstam hemma

28 september 2018 10:00

Efter seger (2-4) borta mot Karlstad väntar ett tuffare test för Endre i SSL när tabelltrean från förra året Pixbo Wallenstam IBK gästar Visby och ICA Maxi Arena på söndag 13:00.

Pixbo ser detta år ut att få ihop, som tidigare år, en stark trupp. Laget har bland annat tappat Stephanie Boberg, som bekant har hon bytt Göteborg mot Gotland och Endre IF, samt landslagsmålvakten Sara Hjorting, som har avslutat sin innebandykarriär.

Bland värvningarna hittar vi bland annat den tjeckiska landslagsspelaren Denisa Ratajova, Lara Heini, som är en schweizisk målvakt, och Mia Karjalainen från det finska laget PSS.

I premiären vann Pixbo över Täby med 4-3 (övertid) på hemmaplan efter att Eliska Krupnova avgjort. 19-åriga Klara Loneberg gjorde både mål och assist i sin första SSL-match i karriären.

Endre gjorde en fin match i Karlstad, framförallt i det defensiva, när hemmalaget bara fick skjuta 6 skott på mål under hela matchen. Sara Steen var poängbäst i Endre med 2 mål och 1 assist och både Milla Nordlund och Stephanie Boberg gjorde sina första SSL-mål för Endre IF.

Noterbart för denna match är att samtliga våra 5 nyförvärv gör sin första SSL-match för Endre i ICA Maxi Arena inför vår hemmapublik - men även att Stephanie Boberg för första gången möter Pixbo Wallenstam, där hon spelade 5 säsonger och 160 matcher.

Det blir precis samma trupp i helgens match som i matchen mot Karlstad:

Målvakter:

#1 Sophia Lundmark

#94 Thea Ekholt

Utespelare:

#6 Karen Farnes

#7 Terese Ahlqvist

#9 Linnea Wallgren

#10 Stephanie Boberg

#12 Ellen Bäckstedt

#13 Anna Moberg

#20 Anna Karlsson

#27 Sara Steen, lagkapten

#29 Isabella Ström

#34 Clara Gottberg

#44 Milla Nordlund

#53 Elin Roos

#59 Stina Ander

#71 Maja Liljeroth

#78 Moa Svanström

#97 Erika Nilsson

Boka dina biljetter till matchen här!

Vi påminner även om att Endre IFs lag i Divison 2 och Juniorallsvenskan även spelar hemmamatcher denna helg. Läs mer här.

Endre IF - Pixbo Wallenstam IBK

ICA Maxi Arena