Endres första nyförvärv - poängstarka Maja Liljeroth skriver 3-årsavtal

12 mars 2018 07:45

Parallellt med det stundande slutspelet jobbar Endre IF för fullt med att spetsa till truppen inför nästa säsong. I helgen besökte Linköpings poängstarka rightforward Maja Liljeroth Gotland för att göra klart de sista detaljerna kring en övergång. Kontraktet är nu påskrivet och sträcker sig över 3 år, fram till 2021. Därmed blir 23-åriga Maja Liljeroth, som gjort 74 poäng på 70 SSL-matcher för Linköping och Sirius, det första nyförvärvet inför säsongen 2018/2019.

Kommentar Maja Liljeroth: Jag har fått ett jättebra intryck av Endre IF och föreningen har lika höga ambitioner som jag har. Att få chansen att komma till ett av topplagen i SSL sporrar mig till att bli en ännu bättre innebandyspelare och jag vill vara med och bidra på alla sätt jag kan. Jag är en vinnarskalle ut i fingerspetsarna och älskar att tävla oavsett om det är träning eller match. Jag tycker om att använda mitt skott och lägger ner hårt arbete över hela banan för att komma i bra lägen för att göra mål. Jag kommer även att bidra med mycket energi både på och utanför planen och jag ser fram emot att få vara med och lyfta Endre IF mot nästa nivå.

Kommentar Jonas Åström, Sportkommittén: Det känns väldigt roligt att vi redan nu gjort klart med det första nyförvärvet för nästa säsong. Maja är en spelare vi har haft ögonen på sedan några år tillbaka och är en spelartyp som kommer passa bra in i vår trupp. Hon är en rightforward som har sina spetskvalitéer i avsluten, en spelartyp vi saknat de senaste säsongerna. Hon kommer kunna bidra med att vi blir ännu giftigare i anfallsspelet kommande säsonger. Maja är en ambitiös spelare som har tydliga mål med vad hon vill med sin innebandy. Endre IF och Maja ser fram emot en flytt till ön inom en snar framtid.

**Fakta Maja Liljeroth:

Ålder: 23 år

Värvas från: Linköpings IBK

Moderklubb: Hovshaga AIF

Matcher i SSL: 70 matcher

Poäng i SSL: 74 poäng (53 + 21)