Så spelar Endre IF på försäsongen

12 juni 2018 08:57

Det blir totalt 5 träningsmatcher på försäsongen för Endre IF, i augusti och september. 2 mot allsvenskt motstånd och 3 mot SSL-konkurrenter. ”Genrepet mot Jönköping blir en bra uppladdning inför premiären mot Karlstad”, säger Alexander Brinkmann om försäsongsschemat.

Laget förbereder sig just nu inför kommande säsong med att variera innebandyträningar och fysträningar. I juli väntar träning på egen hand för spelarna, innan den gemensamma träningen drar igång igen v31.

Huvudtränare Brinkmann berättar om tanken att spela mot allsvenska lag på försäsongen:

• Vi inleder med två matcher mot allsvenskt motstånd där tanken är att samtliga våra spelare ska vara i mycket spel. Dessutom kommer vi förstärkas av några yngre förmågor från föreningen i en av matcherna. Det är viktigt att ge ungdomsspelare i föreningen chansen.

I slutet av augusti väntar ett dubbelmöte mot Västerås Rönnby IBK, med match i Uppsala på fredagen och i Västerås på söndagen. Alexander tänker så här om det motståndet:

• Dubbelmötet med Rönnby blir en bra möjlighet för oss att förbereda oss själva samtidigt som motståndet är intressant. De har ju återgått till en värvningsstrategi med mycket spelare utifrån och ser spännande ut.

Sista matchen inför SSL-premiären kommer precis som inför förra säsongen bli en match mot Jönköpings IK i Västervik.

• Genrepet mot Jönköping blir en bra uppladdning inför premiären mot Karlstad. Vi möttes även ifjol i Västervik och hoppas att vi kan bjuda publiken på bättre innebandy denna gång.

Här är schemat:

Lördag 18/8 17.00 Endre IF - Skoghalls IBK i ICA Maxi Arena

Söndag 19/8 12.00 Endre IF - Nacka Wallenstam IBK i ICA Maxi Arena

Fredag 24/8 Endre IF - Västerås Rönnby IBK i Uppsala

Söndag 26/8 14.00 Västerås Rönnby IBK - Endre IF i Västerås

Lördag 15/9 14.00 Jönköpings IK - Endre IF i Västervik

Matcherna som spelas hemma i Visby kommer ha fritt inträde.

Har du köpt säsongskort till nästa säsong? Om inte - tryck här för att boka och läsa mer!