Landslagsbacken Nela Jiráková ansluter till truppen!

20 juli 2022 13:00

Endre IF kan stolt meddela att den fenomenala tjeckiska landslagsbacken Nela Jiráková 23 år ansluter till truppen för kommande säsong. Hon kommer närmast från schweiziska Piranha Chur där hon spelat de tre senaste säsongerna. Vi tackar Piranha Chur för ett gott samarbete oss emellan. Powerbacken har spelat i det tjeckiska landslaget sedan hon var 17 år och imponerade på oss när vi var på plats under VM-turneringen i Uppsala i december.

Denna övergång hade inte varit möjlig utan Piranha Chur och våra sponsorer McDonald´s, Hultgrens mark & anläggning, Sweprod, TSB, Biogas Gotland och Gutebollen. Ert stöd är ovärderligt!

Joakim Sjöstrand, assisterande tränare: ”Jag är självklart glad över att Nela äntligen kommer till Gotland, vi har varit intresserade länge men har tidigare varit för sena på bollen. I Nela får vi en bolltrygg back som fortsätter traditionen att kunna styra spelet bakifrån och jag är dessutom förtjust i att hon har fart på både fötter och boll samtidigt. Jag ser fram mot att få in Nela med all sin energi och kompetens i truppen, detta kommer att bli bra.”

Nela Jirakova: Sen jag har var barn har jag drömt om att spela i Svenska superligan, så jag kommer till Gotland för att leva mina dröm och jag är glad att det är Endre som gör det möjligt för mig. Jag tror verkligen att den proffsiga helheten i Endre kommer få mig att växa som spelare och person. Jag känner till Endres historia så mitt mål är att hjälpa laget nå final och skriva historia.

Translated: Endre IF can proudly present Nela Jirakova, 23 years old, as a new member to the team for the upcoming season. She has most recent represented swiss Pirana chur for the past 3 seasons and we are grateful for the continuous cooperation between our clubs. The power defender has represented her country since she was 17 years old and she impressed Endre live most recently in Uppsala for the world cup in December. Her joining the team would not have been possible without Pirana chur and our sponsors McDonalds, Hultgrens mark & anläggning, Sweprod, TSB, Biogas Gotland and Gutebollen. We appreciate your support!

Comment from Nela: Ever since I was a child I dreamed of playing in the Swedish league, so I am going to Gotland to live my dream and I am so excited that it is Endre who will make it possible for me. I truly believe that the professionalism and good society will provide me to grow as a player but also become a better person. I know Endre’s history so my only goal is to help this team reach the final and write history.