Thea Ekholt förlänger med Endre IF

9 april 2019 16:55

Den norska landslagsmålvakten Thea Ekholt kom till Endre IF från norska elitserien och Sagene IF när hon skrev på ett 2-årskontrakt inför säsongen 2017/18. Nu har hon skrivit på ett nytt avtal med Endre, som sträcker sig över säsongen 2020/21.

Så här säger Thea Ekholt om nya kontraktet:

"Att förlänga med Endre var en självklarhet för mig. Endre ger de absolut bästa förutsättningar för att båda laget, och jag ska utvecklas och bli bättre. Jag vill fortsätta utvecklas och bli bäst, och det känns som att Endre är rätt förening för att göra det."

"Jag trivs jättebra på Gotland och är tacksam för att jag får bo på en sån fantastisk plats. Sen finns det inget bättre än att få spela framför hemmapubliken i ICA Maxi Arena, som är Sveriges bästa. Den känslan är skälet till att man är idrottare."

Eva Didriksson i Endre IFs sportkommitté säger följande om Thea Ekholt:

"Thea fick sin första säsong i SSL förstörd av skada och det är först i år hon har fått göra en hel säsong. En säsong där hon fått stort förtroende, utvecklats och börjat klättra mot den målvakt hon vill vara.

Vi är oerhört glada att Thea vill fortsätta den resan i Endre IF och vi ser fram emot att se henne utvecklas både på och utanför planen de närmaste åren."