29 Dec 1 match
SIR

Inför match: Sirius borta

27 oktober 2018 13:45

Säsongens första dubbelhelg började bra med seger mot Rönnby igår (6-2). Imorgon söndag väntar resa till Uppsala för bortamatch mot Sirius, när Endre siktar på att förlänga segersviten till 4 matcher. Matchen startar 13:00 i IFU Arena och sänds som vanligt på SSLplay.se.

IK Sirius FBC har haft en tung inledning på årets SSL, och har inte tagit någon poäng efter 6 spelade omgångar. Igår gjorde laget en bra insats mot serieledande IKSU på bortaplan, kanske säsongens svåraste match i SSL, men förlorade med 6-4.

Inför denna säsong har Sirius värvat bland annat Amanda Ljunggren och Amanda Boström från Linköping. Poängbäst hittils är Anna Gertz, som har gjort 2+4 på 6 matcher. Flest mål har Anna Schoeps-Jonsson gjort: 3 stycken hittils. Lagets kanske största stjärna är Klara Molin, som har gjort 13 landskamper för Sverige och redan gör sin 5:e säsong i SSL, trots att hon är född 1997.

Endre kommer till denna match med fin form efter att ha tagit tre raka 3-poängare, och har klättrat till en 5:e plats i SSL. En spelare som är i riktigt fin form är Milla Nordlund, som har gjort 7 mål på lagets senaste 3 matcher. Dessutom har Ellen Bäckstedt kommit igång och gjort 2 mål och 3 assist de senaste två matcherna.

Inför matchen står Anna Moberg på 99 gjorda poäng i Endre-tröjan och är nära att bli den 11:e spelaren som gör 100+ SSL-poäng för Endre IF.

I fredags släpptes landslagstruppen till Euro Floorball Tour i Schweiz i November, och Endre hade inte mindre än 4 spelare uttagna, trots att Sara Steen och Stina Ander tvingades tacka nej.

Anna Moberg, Stephanie Boberg och Sophia Lundmark är landslagsmeriterade sedan innan, men lite extra glädjande var att Moa Svanström fanns med bland namnen och får göra A-landslagsdebut om några veckor.

Endres trupp är densamma som mot Rönnby och ser ut som följande:

Målvakter:

#1 Sophia Lundmark

#94 Thea Ekholt

Utespelare:

#6 Karen Farnes

#7 Terese Ahlqvist

#9 Linnea Wallgren

#10 Stephanie Boberg

#12 Ellen Bäckstedt

#13 Anna Moberg

#20 Anna Karlsson

#27 Sara Steen, lagkapten

#29 Isabella Ström

#34 Clara Gottberg

#44 Milla Nordlund

#53 Elin Roos

#59 Stina Ander

#71 Maja Liljeroth

#78 Moa Svanström

#97 Erika Nilsson

Nästa hemmamatch spelas nästa söndag mot KAIS Mora.

Boka dina biljetter här!