Isabella Ström förlänger med Endre IF

25 april 2018 08:45

Isabella Ström, som återvände från SSL-konkurrenten Rönnby inför säsongen 2017/2018, har nu förlängt med Endre IF ytterligare en säsong. Ström är den spelare i truppen som inte alltid ges de stora rubrikerna men som ständigt tar jobbet till 100 %. Det nya kontraktet sträcker sig fram till 2019.

Isabella Ström: Endre IF har tydliga mål och förutsättningar för att lyckas, och jag känner att min drivkraft till att fortsätta utvecklas som spelare passar bra in i den miljön. Inför nästa säsong vill jag hitta tillbaka till mina offensiva egenskaper och få ut mer av dessa. Jag känner att jag under säsongen som varit utvecklat mitt spel på delar av planen som jag inte varit lika trygg i tidigare och jag hoppas det kan vara nyckeln till att jag blir en mer komplett spelare. Det är kul att många väljer att fortsätta sin satsning i Endre och att vi fått in några nya spännande spelare inför kommande säsong.

Vi har en stark trupp som jag tror kommer få en rolig säsong tillsammans! Endre är just nu på en spännande resa med mål att ta guld, en resa som jag vill fortsätta vara med på och bidra till. Jag har tidigare fått äran att vara med och ta SM-brons med Endre och nu är drömmen att vi ska ta hem SM-guldet tillsammans. Att få göra det inför vår publik skulle vara otroligt häftigt!

Jonas Åström, Sportkommittén: Det känns väldigt roligt att Isabella väljer att fortsätta sin satsning i Endre IF. Hon har gjort en bra säsong och har samtidigt potential att ta ytterligare kliv i sin utveckling – främst offensivt. Hon är en spelartyp som alltid tar det hårda jobbet och ger allt oavsett om det handlar om att spela innebandy eller springa i spåret under försäsongen. En förbild när det gäller fysträning och sin seriösa inställning till sitt idrottande. Vi ser fram emot kommande säsong där Isabella kommer fortsätta bidra med sin grymma fysik och sin inställning på planen.

Fakta Isabella Ström

Ålder: 22 år

Moderklubb: Njutångers IF

Säsonger i SSL: 4 (tre med Endre IF, en med Rönnby)