Sirius
SIR

Målkalas när Endre tog sjätte raka

14 oktober 2017 08:00

På fredagskvällen vann Endre sin sjätte raka seger efter att målskyttet lossnat rejält under den andra halvan av matchen. Både Anna Moberg och Linnea Wallgren blev tremålsskyttar och visade inför söndagens tuffa drabbning med Karlstad att formen är god.

Klockan 19.00 på fredagen gästade IK Sirius FBC Ica Maxi Arena i en match som spelades i ett högt tempo. Hemmalaget Endre IF lyckades sätta fart på bollen och skapa mycket chanser redan från start. Utdelning fick man dock vänta på tills klockan stod på 12.20 när Linnea Wallgren spräckte målnollan assisterad av Sara Steen. Efter ytterligare ett mål av samma duo gick hemmalaget till en välförtjänt ledning med 2-0 in i pausvilan.

Den andra perioden var händelserik. Dels lyckades Endre göra 5 mål av 5 olika målskyttar, dessutom skadades Sirius målvakt Jennifer Gräll olyckligt när hon kom ut och räddade ett friläge. Efter några minuters ytterligare spel tvingades hon utgå och vi önskar henne givetvis ett snabbt tillfrisknande!

Den tredje perioden blev något av en transportsträcka för båda lagen i vetskap om att det inom 48 timmar skulle vänta ytterligare en match. Sirius fick göra göra tre mål bakom en stabil Thea Ekholt i Endremålet. Dessutom hann såväl Anna Moberg som Linnea Wallgren fullborda sina respektive hattrick.

Segern var Endre sjätte i ordningen och på söndag väntar nu Karlstad i en riktigt svår match där gotländskorna kommer prövas rejält.

Nästa hemma är en av årets absolut mest sevärda i SSL - världens bästa innebandyliga. IKSU, dem regerande svenska mästarna, kommer på besök och matchen spelas söndagen den 22/10 klockan 13.00 i Ica Maxi Arena. Har du inte säkrat dina biljetter än gör du det på www.endreif.se/biljetter.