Två nya år för Stina Ander!

12 maj 2022 15:26

Vi är glada att kunna meddela att stabila och målfarliga backen Stina Ander valt att förlänga sitt kontrakt med två säsonger. Stina har, totalt, gjort sju säsonger i den gulsvarta tröjan och stod nog för sin bästa, säsongen som gick. Särskilt utmärkte hon sig under slutspelet. Stina är alltid som bäst när det gäller som mest.

Kommentar assisterande tränare Joakim Sjöstrand: Jag är väldigt glad att Stina väljer att skriva på för sin åttonde säsong i klubben. Enligt mig gjorde hon sin bästa säsong förra året och det finns goda förutsättningar för att utvecklingen ska fortsätta. Alla kan ju se hennes fina skotteknik och trygghet med bollen, men vi som har möjlighet att vara nära henne under matcherna har även stor nytta av hennes kommunikation, dels på planen där hon styr och ställer, dels på bänken där hon är aktiv i hur vi ska utveckla spelet under matchen.

Kommentar Stina Ander: Valet att spela vidare i Endre har aldrig varit enklare. Jag går in på min åttonde säsong och jag tycker det säger ganska mycket om hur jag trivs i klubben och på ön. Det är fantastiskt att spela här och jag är stolt att få representera Endre IF. Vi ses i arenan i höst!