29 Dec 1 match
Idag 1 match

Jennifer Hellgren avslutar karriären

14 juni 2018 07:45

Jennifer Hellgren är en av klubbens mest trogna spelare och har vandrat hela vägen från ungdomsleden till A-laget och under många säsonger varit en viktig spelare i truppen. Inför den gångna säsongen skrev Jennifer på ett 2-årskontrakt men väljer nu, efter sju säsonger i SSL, att inte fullfölja det kontraktet. Jennifer har meddelat beslutet att lägga klubban på hyllan

Jennifer Hellgren: Det har varit ett stort och jobbigt beslut att bestämma mig för att inte spela innebandy kommande säsong. Jag har spelat innebandy i stort sett hela mitt liv och det kommer bli en stor omställning att lägga av. Jag har dock tyvärr inte den motivationen som krävs för att spela i SSL och Endre IF. Jag har haft många fina år med Endre IF och det är jag glad för. Det jag kommer sakna mest är helt klart att kliva in i ICA Maxi Arena under slutspel.

Jonas Åström, Sportkommittén: Att Jennifer valt att avsluta sin karriär är så klart tråkigt och vi hade gärna sett henne ännu en säsong i Endretröjan. Finns dock inte motivationen till 100 procent och viljan att lägga ner det hårda arbete som krävs så finns det förståelse för beslutet, trots att ett år återstod på kontraktet. När vi blickar tillbaka på Jennifers karriär är det en hel förening som känner stor stolthet över det hon bidragit med som innebandyspelare men också som person. Hon har varit en förebild för många ungdomsspelare i Endre IF genom åren och vandrat hela vägen från ungdomsleden till att bli en fullfjädrad SSL-spelare. Endre IF och Sportkommittén önskar Jennifer stort lycka till i framtiden och i den civila karriären.

Fakta Jennifer Hellgren

Ålder: 24 år

Moderklubb: Endre IF

Säsonger i Endre IF: 7