Landslagsbacken Stephanie Boberg klar för Endre IF

22 maj 2018 08:50

Endre IF och Sportkommittén kan stolt meddela den mest meriterade värvningen i klubbens historia. Den poängstarka landslagsbacken Stephanie Boberg, med både SM-guld 2016 och VM-guld 2017 på meritlistan, har skrivit på ett 2-årskontrakt med Endre IF. Stephanie kommer från fem säsonger i Pixbo Wallenstam där hon utvecklats till en av världens absolut bästa backar. Den gångna säsongen slutade hon nia i poängligan och väljer nu att flytta till Gotland för att fortsätta sin innebandykarriär med Endre IF.

Så här säger Stephanie Boberg om flytten till Endre IF och Gotland:
"Endre IF har gett mig ett väldigt bra intryck, både som förening och lag. Föreningen har ett "upcoming" lag som jag tror har något stort på gång och det känns spännande att få vara en del av det. I mitt val var det väldigt viktigt för mig att även se potential utanför innebandyn, i Endre IF och på Gotland jag har fått bra förutsättningar för det. Jag har trivts väldigt bra i Pixbo och det är endast av personliga skäl och livet utanför innebandyn som gör att jag tagit beslutet och väljer en flytt. Jag kommer alltid ha tjejerna i laget och Pixbo nära hjärtat. Mina förväntningar är att komma till en fin ö och ett hungrigt lag som siktar högt och är trötta på att åka ut i kvartsfinalen."

Jonas Åström, Sportkommittén: Stephanie är i våra ögon en av världens bästa backar och vi ser med spänning fram emot att se henne i Endre IF kommande säsonger. Hon kommer tillföra mycket med sin spetskompetens som innebandyspelare och erfarenhet från stora matcher men kommer bidra lika mycket med sin personlighet på sidan av planen. Stephanie har gjort ett väldigt bra intryck under hennes besök på Gotland och har tydliga mål med vad hon vill med sin innebandy och sin civila karriär. Hon kommer vara en viktig pusselbit i ett ungt lag och garanterat en ny publikfavorit i ICA Maxi Arena.

Fakta Stephanie Boberg

Ålder: 24 år

Moderklubb: Höganäs IBF

Klubbfattning: Höger