29 Dec 1 match

Målvakten Frida Görtz klar för Endre IF

24 maj 2019 14:25
Truppbygget

Endre IF och målvakten Frida Görtz är överrens om ett 2-årskontrakt, vilket gör att hon tillsammans med Thea Ekholt utgör målvaktsduon i Endre nästa säsong. Frida kommer närmast från Hammarby IF IBF i allsvenskan, och har tidigare spelat i SSL med Tyresö Trollbäcken.

"Efter mitt besök på ön så kändes valet självklart. Endres ambitioner stämmer bra in på mina egna och det är en förening som jobbat hårt för sitt goda rykte och här finns de bästa förutsättningarna för att utvecklas och prestera. Det känns jättekul att få vara tillbaka i ”finrummet” igen. Det kommer vara mycket nytt och spännande, vilket jag känner mig mer än redo för", säger Frida Görtz om att välja Endre IF.

När hon ska beskriva sig själv som målvakt säger hon följande:

"Jag skulle säga att spelförståelse och placering är mina främsta styrkor men sen är jag även en spelare som trivs väldigt bra i heta matcher med mycket publik. Mina förhoppning är att kunna bidra till att det här blir Endres bästa säsong någonsin."

Eva Didriksson, Sportkommittén:

Med Frida in i truppen har vi två bra målvakter, men med helt olika spelstilar, som kommer att komplettera varandra bra. Frida är en välskolad målvakt som är stor och placeringssäker i målet. Hon har SSL-rutin och vet vad som krävs på den här nivån och vi har förväntningar att hon i en bättre miljö och med bra förutsättningar ska utvecklas ytterligare. Vi tror även att Frida och Thea kommer att bli ett bra team som både kan pusha och sporra varandra såväl under träning som match.

Varmt välkommen till Endre IF, Frida!

Boka ditt säsongskort till nästa säsong här.