Ellen Bäckstedt borta tillsvidare med skada

20 januari 2019 20:30

I sista perioden i dagens match mot IBK Dalen kolliderade Ellen Bäckstedt med en motståndarspelare och drabbades av en kraftig smäll mot huvudet. Detta gör att hon nu blir borta tills vidare från innebandy.

Bäckstedt har under Söndagen besökt akutmottagningen på Visby Lasarett för att undersöka den huvudskada som gjorde att hon fick utgå från matchen mot Dalen i tredje perioden.

I nuläget har läkare inte kunnat fastställa om skadan är så allvarlig att Ellen har drabbats en hjärnskakning, men att skadan ändå är av så pass allvarlig karaktär att det ska vidtas ytterligare försiktighetsåtgärder.

Ellen kommer att i samråd med läkare att vila tillsvidare från innebandy. Innan hon börjar träna igen kommer nya tester att genomföras för att säkerställa hennes hälsa. Just nu finns ingen mer noggrann tidsplan för när hon är tillbaka i spel.