Gotländska Tove Sandelin förlänger med Endre IF

23 januari 2022 10:30
Elit

Sportkommittén kan glädjande meddela att vår egen produkt Tove Sandelin har valt att skriva på nytt kontrakt med Endre IF. Tove som spelar sin 4:e säsong i SSL tar hela tiden stora kliv framåt - oavsett vilken position hon spelar på - och det ska oerhört spännande att fortsätta följa hennes utveckling. Kontraktet gäller för de två kommande säsongerna.

Kommentar huvudtränare Bruno Lundberg: Jättekul att Tove väljer att fortsätta i Endre IF och det är också extra roligt för gotländsk innebandy då hon är en egen produkt. Tove är en framtidsspelare som jobbar hårt, har snabbheten och hela tiden vill bli bättre. Hon är också väldigt framåtlutad och modig i sin spelstil vilket jag gillar. Det skall bli väldigt spännande att fortsätta att jobba med Tove tycker jag.

**Kommentar Tove Sandelin: ** Att fortsätta spela i Endre var inget jag tvekade på. Just nu känns innebandy väldigt rolig och jag känner att jag utvecklas hela tiden. Jag är väldigt glad och stolt över att få fortsätta spela med det här grymma laget vi har, och dessutom inför världens bästa publik!