29 Dec 1 match

Erika Nilsson förlänger med Endre IF

7 maj 2019 08:00
Truppbygget

Erika Nilsson gjorde i år sin andra säsong i Endre IF och SSL, där hon bland annat gjorde ett fint slutspel med 3 poäng i kvartsfinalserien. Hon anslöt från Hovshaga AIF efter en 30-målssäsong i allsvenskan. Nu har forwarden skrivit ett nytt tvåårsavtal med Endre IF.

Erika Nilsson om att förlänga:

"Mitt val till att förlänga och stanna kvar i Endre var ett enkelt beslut. Jag trivs i laget och även här på ön. Jag har trivts här sen dag ett och trivs fortfarande jättebra och jag ångrar inte att jag tog steget och flyttade hit. Nu denna säsongen har jag haft de lite tuffare men är redo för två nya år i Endre - jag mer att ge och det ska jag visa i år. Att spela i Endre är fantastiskt! Vi har alltid roligt både på och utanför planen. Vår publik är underbar - det finns ingen publik som är så bra som vår. Jag tror att vi kommer att ta oss till den efterlängtade finalen. Vi har ett sjukt bra lag och vi tror på de. "

Eva Didriksson, Sportkommittén:

"Erika har mer att ge och har nu gjort sina första riktiga säsonger i SSL. Vi ser att hon har fortsatt utvecklingspotential och vi har förväntningar på att hon nu ska ta ytterligare kliv och bli en än mer etablerad SSL-spelare med sin teknik och sitt fina skott."

Fakta Erika Nilsson:

Ålder: 22

Säsonger i Endre IF: 2

Matcher i Endre IF: 56

Poäng i Endre IF: 23 (14 mål, 9 assist)

Moderklubb: Ingelstad IBK

Tidigare klubbar: Hovshaga AIF, FBC Kalmarsund