Frida Eriksson lägger klubban på hyllan

12 juli 2018 12:38

Frida Eriksson, 23, anslöt till Endre IF inför förra säsongen när hon skrev på ett 1-årskontrakt. Hon har tidigare spelat i SSL och gjort totalt 129 SSL-matcher med IBF Falun och FBC Uppsala (IK Sirius FBC). Dessutom gjorde hon en säsong i Schweiziska ligan med Zug United innan hon valde spel i Endre IF. Nu väljer hon att sluta spela innebandy efter en säsong på Gotland. Totalt blev det 28 matcher, 2 mål och 3 assist i den gula tröjan.

”Det är ett stort beslut att bestämma sig för att lägga klubban på hyllan, men jag gör det pågrund av motivationsbrist”, säger Frida om beslutet att sluta spela innebandy på elitnivå

Men hon är nöjd med sin sejour i Endre IF, även om den inte blev långvarig:

”Jag är oerhört stolt över att ha fått representerat Endre den gångna säsongen. Att för en gångs skull fått känna att man blivit uppskattad som damspelare, det är något som jag kommer att sakna och se tillbaka på”, säger hon om tiden i Visby.

Jonas Åström i Endre IFs sportkommitté säger följande:

”Det blev tyvärr bara en säsong för Frida i Endre IF. Men har hon inte motivationen så det finns förståelse för att hon väljer att avsluta sin elitsatsning. Vi har haft en dialog sedan slutet på säsongen vilket inte gjorde detta till någon överraskning. Vi vill tacka Frida för sina insatser i Endre IF och lycka till i den civila karriären.”