Sabina Wedberg ny huvudtränare i Endre IF

23 maj 2019 09:30

Med 262 matcher och 9 säsonger i SSL för Endre IF har hon gjort 4:e flest matcher i klubbens historia. Nu är Sabina Wedberg ny huvudtränare för SSL-laget i Endre IF.

Sabina Wedberg spelade i A-laget mellan 2004 och 2013 och var en bärande spelare under många år. Totalt gjorde hon över 300 poäng i SSL för Endre. Nästa säsong är hon huvudtränare i Endre IF och är därmed föreningens 7:e huvudtränare sedan avancemanget till SSL.

"Efter 15 år på ön och i föreningen har Endre verkligen blivit laget i mitt hjärta. När frågan dök upp att träna A-laget fanns det inget att tveka på, att återigen få vara en del av gruppen med möjlighet att vinna det efterlängtade guldet är något jag verkligen ser fram emot.", säger hon själv om att tacka ja till uppdraget.

Efter spelarkarriären har hon under två säsonger varit med i sportkommittén, och även varit ungdomsledare i föreningen.

"Jag är tacksam att sportkommitten vågat satsa på mig och jag går in i detta uppdrag med mycket energi och glädje."

"Sportkommitten har gjort ett fantastiskt jobb med truppen och jag ser stora potential att ta ytterligare kliv mot toppen. Med spelare, förening och publik i världsklass i ryggen ser jag fram emot kommande säsong med stor optimism.""

Eva Didriksson, Sportkommittén:

"Vi har jobbat hårt för att hitta en huvudtränare som vi känner oss helt nöjda med och det känns oerhört spännande att presentera Sabina Wedberg som huvudansvarig för vårt elitlag. Vi har lagt stor vikt vid att hitta en profil som är rak, tydlig, kravställande och engagerad i sitt ledarskap.

Sabina känner väl till Endre IF, har varit länge i organisationen både som spelare och ledare, och har Endrehjärtat och viljan att vinna på samma plats som övriga organisationen. Vi är även stolta över att för första gången i Endres historia placera en kvinna på posten som huvudtränare och att det dessutom är en person som även spelat på elitnivå med Endre IF."