Annelie Blixt klar för Endre IF

6 juli 2018 09:50

Sportkommittén i Endre IF har under lång tid arbetat för ett komplement till ledarstaben där en funktion som, utöver tränarrollen, arbetar med människan, det mentala, individen och gruppen. Vi kan nu glädjande meddela att vi kommit överens med en av Gotlands absolut mest respekterade och meriterade idrottsledare. Klubben har, efter en tids diskussion, skrivit avtal med Dalhem IFs Annelie Blixt. Hon kliver in i ledarstaben bredvid Alexander Brinkmann och Joakim Sjöstrand, som nu alltså utökas med ytterligare en assisterande tränare. Kontraktet med Endre IF sträcker sig fram till 2019

Annelie Blixt om sitt nya uppdrag i Endre IF: "En ny dörr har öppnats för mig som älskar lagidrott och att jobba med individer och deras utveckling. Det var inte svårt att tacka ja till mitt nya uppdrag med Endre IF, men det är svårt att ta farväl av klubben i mitt hjärta, Dalhem IF. Men allt har sin tid och att få bli en del av organisationen i Endre IF ska bli väldigt spännande. Jag hoppas att jag ska kunna bidra med mitt sätt att leda grupper och utveckla individer till att både må bra, ha kul och bli bättre innebandyspelare. Jag är förknippad med fotboll, men under många år har det diskuterats innebandy i vårt hem. Med två vuxna barn som fortfarande idag spelar innebandy på elitnivå kommer jag förberedd - Alexander kommer att få sina tips. Jag ser med spänning fram emot att byta ut den stora bollen mot en lite mindre"

Huvudtränare Alexander Brinkmann om Annelie Blixt: "Annelie är en så härlig förstärkning! Hon har en grym energi som verkligen är det första som smittar en när man träffar henne. Dessutom är hennes erfarenhet och kompetens inom ledarskap något som kommer stärka oss på kort och lång sikt. Annelie har dessutom via sin sportsliga bakgrund goda möjligheter att bidra taktiskt och kring den övergripande verksamhetsplaneringen. Jag ser otroligt mycket fram emot att jobba ihop och gläds över ytterligare en stark förstärkning till ledarstaben"

Jonas Åström, Sportkommittén: "Annelie är ett respekterat och välkänt ansikte inom idrotten på Gotland och har lång erfarenhet från fotbollen – både som spelare och ledare. Det ger henne unika egenskaper. Vi tror att det finns många fördelar med att komma från en annan idrott och hon kommer kunna föra in nya tankar och idéer. Vi är såklart väldigt nöjda och stolta över att kunna rekrytera Annelie till Endre IF. Hon kommer bidra med massor av erfarenhet och i sin roll som assisterande tränare, med fokus på individen och gruppen, skapa ännu bättre förutsättningar för spelarnas individuella utveckling och lagets prestationer. Vi vill samtidigt tacka Dalhem IF som ger Annelie chansen att testa sina vingar i Endre IF."

Fakta Annelie Blixt

Ålder: 53 år

Familj: Sambo Mikael Waktel och barnen Adam, Johan och Sara. Adam och Sara spelar innebandy på elitnivå.

Största meriter som spelare: Damallsvenskan med Dalhem IF och semifinal 1987.

Största meriter som ledare: Spelarutbildare/tränare för F97-landslaget under två år. Mångårig ledare i Dalhem IF.