Karlstad
KAR

Sju raka - serieledning för Endre IF!

16 oktober 2017 09:00

På söndagen spelades den sjunde omgången i Svenska Superligan och Endre IF begav sig till Karlstad för en riktigt svår bortamatch mot Karlstad IBF i Colorama Arena. Efter en stark insats och lagets sjunde raka seger är nu Endre IF i ensam serieledning efter att Pixbo vunnit mot KAIS Mora och förpassat laget till andraplatsen.

I direktsändning hos Cmore kunde man på söndagskvällen följa Karlstad IBF-Endre IF från Colorama Arena. Redan efter 30 sekunder tog bortalaget ledningen när Linnea Wallgren visade att släkten är värst och gjorde 1-0. Hon fyllde sedan på målskörden med ytterligare ett, båda gånger assisterad av Jennifer Hellgren.

I slutet av den första perioden och mitten av den andra fick matchen ytterligare en tvåmålsskytt när Isabella Ström dubblade Endres målkonto. Vid målet som innebar 4-1 stod en för dagen framstående Frida Eriksson för assisten efter att först ha brutit ett uppspel och sedan iscensatt en spelvändning där hon fullföljde på mål och tillsammans med målskytten Isabella Ström tryckt in bollen i mål. Glädjande för klubben och Frida då assistpoängen innebar nyförvärvets första poäng i Endretröjan. Dessutom var de båda målen från Isabella de två första efter återkomsten till Gotland.

Inför den tredje perioden var ställningen 6-2 i Endres favör och Karlstad satte full fart från start för att försöka få till en vändning. Ett något skärrat bortalag fick se Tilda Flodell och Luize Bilinska reducera fram till 4-6 innan Endre stängde igen match bestämt. Segern fastställdes till just 6-4 trots bud på fler Endremål på slutet. Detta var alltså den sjunde segern i rad och förlängde den svit som innebär nytt klubbrekord och då givetvis även den bästa inledningen någonsin. Till råga på allt gick Endre IF även upp i serieledning då Pixbo Wallenstam IBK hemmavann mot KAIS Mora IF som numer återfinns på andraplatsen.

Utmaningen mot Karlstad IBF var ett steg upp jämfört med tidigare matcher, härnäst väntar dessutom en än tuffare utmaning. På söndag den 22 oktober kommer nämligen regerande svenska mästarna IKSU på besök till ICA Maxi Arena klockan 13.00.

Det här är en match du inte kan missa! Har du inte köpt dina biljetter än gör du det på endreif.se/biljetter.

Kom och stötta laget mot åttonde raka segern och en fortsättning på en fantastisk säsongsinledning!