Linnéa Wallgren stannar i Endre IF: "Vågade knappt drömma om att det kunde bli så här bra"

25 januari 2018 07:45

Endre IF och sportkommittén är oerhört glada att kunna meddela att starka poängplockaren Linnéa Wallgren valt att förlänga med klubben. Den 23-åriga värmländskan kom till klubben från Karlstad som korsbandsskadad, rehabtränade målinriktat och är nu tillbaka på allvar. Hon gör just nu sin andra säsong i Endretröjan och går poängmässigt mot sin bästa SSL-säsong i karriären. Linnéa Wallgren har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig fram till 2020.

Linnéa Wallgren om förlängningen: Min resa med Endre IF har minst sagt varit speciell och jag vågade knappt drömma om att det kunde bli så här bra. Jag är väldigt tacksam att jag fick de absolut bästa förutsättningarna för att göra en stark comeback från min korsbandsskada. Vägen har varit lång men tillsammans med min sjukgymnast Erik Lindberg och klubben har min innebandy och mentala styrka utvecklats. Endre IF, samarbetspartners och alla runtomkring ger både mig och laget möjlighet att kunna fortsätta växa och vara med bland topplagen. Engagemanget och kärleken för innebandy som finns här på Gotland går knappt att beskriva, känslan att få springa in i Ica Maxi Arena och känna stödet från publiken stärker inte bara mig utan hela laget. Med Endre IF vill jag fortsätta utvecklas och målsättningen är ett SM-Guld med klubben och på sikt kunna få chansen i landslagssammanhang. I Endre IF har jag alla de förutsättningar jag behöver för att kunna ta ytterligare steg, både som innebandyspelare och som person. Samtidigt trivs jag otroligt bra här på ön och att förlänga med Endre IF kändes som en självklarhet för mig.

Jonas Åström, sportkommittén, om förlängningen: Vi i sportkommittén är väldigt glada att i ett så här tidigt skede kunna förlänga med Linnéa - hon har en betydande roll som poängspelare i Endre IF. Hon har gått igenom en tuff rehabiliteringsperiod under den förra säsongen där hon varit väldigt målmedveten. Hon har inte lämnat något åt slumpen, vilket vi tror är nyckeln till att hon lyckats så bra den här säsongen. En styrka vi värderar högt inom Endre IF. Linnéa visade redan i slutet på förra säsongen att hon hade något bra på gång och har i år visat hur man levererar. Nu ser vi fram emot att fortsätta följa hennes utveckling de kommande två säsongerna där hon kommer vara en viktig pusselbit för Endre IF.

Fakta Linnéa Wallgren

Ålder: 23 år

Moderklubb: Grums IBK

Säsonger i Endre IF: Gör nu sin andra säsong