Endre IF värvar finska landslagsspelaren Milla Nordlund

9 april 2018 08:50

Endre IF fortsätter att rusta offensivt inför säsongen 18/19 och har nu blickat österut. Klubben har haft den finska landslagsspelaren Milla Nordlund i TPS Åbo på besök och har nu kommit överens om ett 1-årskontrakt. Nordlund gjorde den gångna säsongen 41 poäng i den finska högstaligan och är uttagen i den finska landslagstrupp som ska spela Euro Floorball Tour i slutet av april.

Milla Nordlund: Jag ser mycket fram emot min första säsong i Endtretröjan och jag förväntar mig många bra och tuffa matcher. Det ska bli spännande att komma till ett nytt lag, nytt land och ny liga. Jag vill utvecklas som spelare genom att få nya erfarenheter i SSL och självklart är VM 2019 med det finska landslaget ett stort mål.

Jonas Åström, Sportkommittén: Milla var på besök redan i januari och gjorde att väldigt bra intryck på oss. Hon har haft en stor roll i sitt TPS Åbo där hon producerat både mål och assist i mängder. Utöver poängmakare är hon en rivig forward som gillar det fysiska spelet. Vi ser fram emot att följa Millas fortsatta utveckling i Endre IF den kommande säsongen.

Fakta Milla Nordlund

Ålder: 20 år

Värvas från: TPS Åbo

Moderklubb: SBS Masku