Vi är i semifinal!

2 april 2022 21:39

Vi vinner en enorm fight med 5-4 inför 1697 högljudda åskådare. Vinsten gör också att vi blir det första lag som lyckats vända 0-2 i matcher till avancemang. Nu väntar tuffa Pixbo Wallenstam i semifinal. matchserien inleds borta i Mölnlycke på torsdag.

Det var länge sedan det var sådant drag i ICA Maxi Arena! Hejaklacksledaren slog hål på trumman i period 2 och fick vråla sig igenom sista 30 minuterna - det symboliserar väl matchen där alla på läktaren verkligen gav järnet för att lyfta laget vidare i slutspelet! Våra mål gjordes av Steen x 2, Bäckstedt, Jakobsson och Sandelin, men alla krigade och gav allt i varje duell i 60 minuter! Laginsatsen var tungan på vågen!

Vi vill tacka IBF Falun som verkligen bjöd upp till dans hela matchserien igenom. Det var fem fantastiska matcher

Nu väntar alltså Pixbo Wallenstam i semifinal. Den matchserien börjar på torsdag, sedan spelar vi hemma nästa lördag. Vi hoppas givetvis på storpublik som stöttar oss igen då.