Juniorlandslagsspelaren Ellen Bäckstedt klar för Endre IF

5 april 2018 08:50

I januari besökte Ellen Bäckstedt Endre IF och vi har sedan dess fört en dialog där det nu står klart att Bäckstedt och klubben är överens om ett 2-årsavtal. Ellen Bäckstedt är en talang utöver det vanliga som vann poängligan i Allsvenskan norra, är tongivande i U19-landslaget och har tre framgångsrika säsonger med RIG Umeå bakom sig.

Ellen Bäckstedt: Endre IF har varit ett alternativ för mig sedan jag hälsade på i januari och jag har bara fått positiva vibbar från klubben efter det. För mig var bitarna runt laget minst lika viktiga som bitarna i laget. Jag sökte efter en trygg klubb med spelare och ledare som brinner för innebandy vilket gjorde att Endre fastnade lite extra hos mig. För mig är Endre IF en mycket seriös klubb med bra utvecklingsmöjligheter och tydliga målbilder. Nu ser jag fram emot att komma in i SSL-miljön och ha roligt tillsammans med laget.

Jonas Åström, Sportkommittén: Ellen Bäckstedt är den största talangen i innebandysverige och har alla verktyg för att gå riktigt långt. Samtidigt får man inte glömma att det är en ung spelare som vi ska ha tålamod med, vi i Endre IF ska ge henne de rätta förutsättningarna för att fortsätta utvecklas och bli en tongivande spelare även i SSL. Hon är en spelare med många spetskvalitéer i det offensiva spelet och en van matchvinnare, egenskaper som går helt i linje med det vi sökt.

Vi vill även tacka Jact Management för ett professionellt samarbete genom hela processen.

Fakta Ellen Bäckstedt

Ålder: 18 år

Moderklubb: Färjestaden IBK

Landskamper: 5 st U19 – 5 mål och 4 assist